I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday 15 March 2011

KAYAK

K1 atau kayak solo adalah salah satu sukan yang nampak seperti mudah untuk mengendalikannya. tetapi ia tidak semudah yang dilihat dimana sukan ini memerlukan keseimbangan yang tiggi untuk mengendalikan kayak ini. jika tidak dapat mengawal kayak ini dengan betul, kayak ini boleh terbalik atau karam. video ini menunjukkan cara untuk mengendalikan kayak dengan betul. dayungan yang betul akan memberikan keseimbangan kepada kayak yang digunakan dan sebaliknya akan berlaku jika tidak membuat dayungan yang betul. video ini menunjukkan cara untuk membuat dayungan yang betul dengan posisi badan yang betul.

video ini diambil ketika perlawanan kayak solo peringkat olimpik. video ini diambil dalam banyak posisi. ini dapat membantu kepada peminat kayak untuk belajar teknik-teknik yang betul untuk mengendalikan kayak dan membuat dayungan yang betul ketika berkayak. dalam video ini kita dapat lihat pergerakan atlet kayak itu secara dekat dengan gerak perlahan dan gerakan normal. ini amat membantu untuk peminat kayak untuk mempelajari kayak.

video ini pula adalah K2 500m atau kayak yang digunakan oleh 2 orang. video ini adalah salah satu perlawanan akhir dalam sukan olimpik. kayak selalunya dimainkan dalam jarak 500m. kekuatan otot sangat penting untuk memasuki sesuatu perlawanan. keserasian juga penting untuk memberikan kuasa bagi setiap dayungan dan dapat memberikan kuasa bagi setiap dayungan. strategi juga penting untuk menjuarai sesuatu perlawanan. kayak adalah sukar untuk dikendalikan, tidak semudah yang kita lihat. untuk mengendalikan kayak dengan betul dan menggerakkan kayak dengan lurus adalah sukar. ini memerlukan latihan yang banyak kepada atlet sukan ini.

No comments:

Post a Comment