I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday 15 March 2011

WATER SPORTS

ROWING
rowing adalah satu sukan air dimana sukan ini seperti sukan-sukan air yang lain yang memerlukan stamina yag tinggi. sukan ini seperti scull dimana sukan ini memerlukan kekuatan otot tangan dan otot kaki yang kuat untuk memberikan dayungan yang kuat dalam setiap dayungan. sukan ini juga memerlukan keseimbangan yang tinggi dimana bot ini mudah untuk terbalik. keserasian adalah penting untuk sukan ini. rowing mempunyai beberapa ketegori dimana dalam video ini kita dapat lihat terdapat bot yang dikendalikan oleh 4 orang dan ada bot yang dikendalikan oleh 8 orang. semakin ramai pendayung semakin sukar untuk mengendalikan bot tersebut dari segi dayungan mahupun keseimbangan.


video ini merupakan salah satu cara untuk mempromosikan sukan rowing ini. yang mana kita tahu sukan ini kurang dikenali dan kurang diberikan perhatian. oleh itu pihak-pihak tertentu cuba untuk mempromosikan sukan air ini. video ini menggunakan Team Telekom Rudern untuk memperkenalkan sukan ini kepada masyarakat seluruh dunia tentang rowing. video ini juga menunjukkan cara untuk mengangkat bot dengan betul, cara untuk masuk kedalam bot dengan betul dan cara untuk mendayung dengan betul.


video ini menunjukkan perkara asas dalam rowing. ini adalah sangat penting untuk mendapatkan teknik yang betul bagi setiap dayungan. video ini sangat berguna kepada peminat rowing dan atlet rowing juga. denagn teknik yang betul, tenaga dapat di jimatkan dan akan membuatkan seseorang atlet itu dapat mengawal nafas dan tenaganya. rowing machine adalah alat untuk memperbetulkan dayungan da alat untuk melakukan latihan khas tanpa membuat dayungan di dalam air.

No comments:

Post a Comment